Misyon
Eğitimi sürecinde öğrendiği Fen
ve Matematik teorileri sayesinde kazanmış olduğu mühendislik yeteneğini
kullanarak her türlü teknik probleme isabetli çözümler üretebilen, disiplinler
arası işbirliği çerçevesinde bir sitemin tasarım sürecinde etkin rol üstlenebilen,
teorik ve uygulamalı AR-GE becerisine sahip olan, hayat boyu öğrenme felsefesi
ile teknolojik gelişmeleri takip edebilen, mesleki etik kurallarını gözeterek insanlık
adına hayatı kolaylaştırmaya yönelik proje ve çalışmaları gerçekleştirmeyi hedefleyen,
temel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisine
sahip mühendisler yetiştirmektir.
Vizyon
Bilim, eğitim ve araştırma
alanlarında adını duyuran, ülkemizde tercih edilen, uluslararası düzeyde kabul
görmüş ve önemli projelere imza atan bir mühendislik bölümü olmak.
Temel Değerlerimiz
Mesleğinde
deneyimli mezunlara sahip olmayı, katma değeri yüksek olan başarılı çalışmalara
imza atmayı ve uluslararası projelerde söz sahibi olmayı hedefleyen bölümümüz
aşağıdaki temel değerleri kendisine amaç edinmiştir:
·
Bölümümüzü tercih edenlerin sayısını
arttırmak, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınan bir bölüm düzeyini yakalamak
ve akredite olmak.
·
Eğitim-Öğretim kalitesini yükseltmekle
birlikte yurtiçi ve yurtdışı proje desteklerinden azami derecede yararlanmak.
·
Bölümümüz bünyesindeki Anabilim
Dallarında nitelikli öğretim üyesi sayısını arttırmak.
·
Üniversite-Sanayi işbirliği çerçevesinde
bölgede faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmayı teşvik etmek.
·
Bölümdeki akademik personelin ulusal ve
uluslararası üniversiteler ile iletişimini teşvik etmek, başarılı çalışmalar
yürüten personeli desteklemek.
·
Öğrencilerimizin bölümümüze daha iyi
motive olmalarını sağlamakla birlikte kendilerine geleceğin mühendisleri
olmaları bilincini kazandırmak.
·
Meslek etiği ilkelerine bağlı olan ve
ekip çalışması becerisini kazanmış olan öğrenciler yetiştirmek.
·
Uluslararası düzeyde bilimsel
gelişmeleri takip etme ve bu gelişmelere katkı yapma yetkinliğini sağlayan
öğrenciler yetiştirmek.
·
Toplumsal sorunlara karşı duyarlı olan
ve bu sorunların çözümüne yönelik çalışmalar yapmayı amaç edinen mühendisler
yetiştirmek.
·
Dış yönlendirmelerden bağımsız, çıkar
çatışmalarına izin vermeden, nesnel veya deneysel veriler doğrultusunda
kararlar alan; görevlerini etik değerler, bilimsel öğütler ve yasalar ışığında
sorumluluk bilinciyle yerine getiren mühendisler yetiştirmek.
·
Davranışlarında idari ve akademik
personel ayırımı yapmadan, unvan, konum ve çalışılan birimden bağımsız olarak,
birlikte hareket eden ve mütevazı bir yaklaşımla mücadeleci tutum sergileyen
mühendisler yetiştirmek.
·
Sorumlulukların yerine getirilmesinde ve
karşılaşılan sorunların çözümünde; bilgi, yetenek ve yetki sınırlarının
farkında olarak özgürce tartışabilen, cesur ve kararlılıkla davranıp
gerektiğinde özeleştiri yapan mühendisler yetiştirmek.